Tekst pochodzi ze strony: http://wiescgminna.chmielnik.pl

Wieść Gmina Chmielnik

 Wieść Gminna 2/2010

Certyfikat ISO 9001:2008 dla UrzÄ™du Gminy Chmielnik 


Certyfikat ISO 9001:2008 dla Urzędu Gminy Chmielnik

Urząd Gminy w Chmielniku w minionym półroczu stał się kolejnym urzędem w Polsce, który może poszczycić się posiadaniem certyfikatu ISO 9001:2008.

W lutym 2010 r. został przeprowadzony audyt certyfikujący, który potwierdził zgodność pracy Urzędu Gminy w Chmielniku z wymaganiami określonymi przez normę ISO 9001:2008. Audyt przeprowadziła u nas firma certyfikująca SGS Polska Sp. z o.o. Polegał on na sprawdzeniu spełnienia poszczególnych punktów normy, dokumentacji systemowej oraz innych działań wdrożonych w ramach systemu.

Zakres certyfikatu obejmuje wykonywanie zadań publicznych o znaczeniu lokalnym wynikających z powszechnie obowiązującego prawa, w celu doskonalenia metod pracy, wszechstronnego rozwoju gminy i zadowolenia mieszkańców.

Nadrzędnym celem Urzędu Gminy w Chmielniku jest zapewnianie profesjonalnej i przyjaznej obsługi klientów wynikającej z wdrożonego i ulepszanego systemu jakości.

  1. Dlaczego podjęto decyzje o wdrożeniu systemu ISO?
    Podjecie decyzji o wdrożeniu systemu ISO w pracy urzÄ™du ma na celu przede wszystkim doprowadzenie do zwiÄ™kszenia sprawnoÅ›ci jego funkcjonowania poprzez m.in.: wzrost zaufania mieszkaÅ„ców do realizowanych usÅ‚ug, skrócenie czasu trwania i oczekiwania przez klienta na zrealizowanie usÅ‚ugi, poprawÄ™ realizowanych procesów, poprawÄ™ przepÅ‚ywu informacji. NadrzÄ™dnym celem jest zapewnianie profesjonalnej i przyjaznej obsÅ‚ugi klientów wynikajÄ…cej z wdrożonego i ulepszanego systemu jakoÅ›ci.
  2. Cel Systemu Zarządzania Jakością
    Uzyskanie certyfikatu jakoÅ›ci nie koÅ„czy procesu zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ…. Doskonalenie jakoÅ›ci jest procesem, który nigdy siÄ™ nie koÅ„czy. Stale podejmowane sÄ… i bÄ™dÄ… dziaÅ‚ania dotyczÄ…ce optymalizacji systemu jakoÅ›ci, które zapisywane sÄ… corocznie w planie jakoÅ›ci, uwzglÄ™dniajÄ…cym wnioski z przeprowadzanych audytów, wnioski mieszkaÅ„ców itp. Zadaniem UrzÄ™du jest bowiem staÅ‚e okreÅ›lanie czynników i dziaÅ‚aÅ„, w wyniku których poprawiać siÄ™ bÄ™dzie satysfakcja klientów i jakość Å›wiadczonych usÅ‚ug.

Mamy nadzieję, że podjęte przez nas wyzwanie i praca w tym zakresie zostaną pozytywnie ocenione przez mieszkańców Gminny, którzy stanowią niemal 100% klientów korzystających z naszych usług. Wdzięczni będziemy za wszelkie uwagi i propozycje mogące wpłynąć na poprawę naszej pracy, a w konsekwencji Państwa zadowolenie. Swoje propozycje i uwagi można zgłaszać wypełniając ankiety dostępne na każdym stanowisku pracy, na naszej stronie internetowej lub w każdy inny dogodny dla Państwa sposób.

 

Magdalena Wdowik-Reczek