Urząd Gminy w Chmielniku w minionym półroczu stał się kolejnym urzędem w Polsce, który może poszczycić się posiadaniem certyfikatu ISO 9001:2008.
W lutym 2010 r. został przeprowadzony audyt certyfikujący, który potwierdził zgodność pracy Urzędu Gminy w Chmielniku z wymaganiami określonymi przez normę ISO 9001:2008. Audyt przeprowadziła u nas firma certyfikująca SGS Polska Sp. z o.o. Polegał on na sprawdzeniu spełnienia poszczególnych punktów normy, dokumentacji systemowej oraz innych działań wdrożonych w ramach systemu.
Zakres certyfikatu obejmuje wykonywanie zadań publicznych o znaczeniu lokalnym wynikających z powszechnie obowiązującego prawa, w celu doskonalenia metod pracy, wszechstronnego rozwoju gminy i zadowolenia mieszkańców.
Nadrzędnym celem Urzędu Gminy w Chmielniku jest zapewnianie profesjonalnej i przyjaznej obsługi klientów wynikającej z wdrożonego i ulepszanego systemu jakości.
-
Dlaczego podjęto decyzje o wdrożeniu systemu ISO?
Podjecie decyzji o wdrożeniu systemu ISO w pracy urzędu ma na celu przede wszystkim doprowadzenie do zwiększenia sprawności jego funkcjonowania poprzez m.in.: wzrost zaufania mieszkańców do realizowanych usług, skrócenie czasu trwania i oczekiwania przez klienta na zrealizowanie usługi, poprawę realizowanych procesów, poprawę przepływu informacji. Nadrzędnym celem jest zapewnianie profesjonalnej i przyjaznej obsługi klientów wynikającej z wdrożonego i ulepszanego systemu jakości.
-
Cel Systemu Zarządzania Jakością
Uzyskanie certyfikatu jakości nie kończy procesu zarządzania jakością. Doskonalenie jakości jest procesem, który nigdy się nie kończy. Stale podejmowane są i będą działania dotyczące optymalizacji systemu jakości, które zapisywane są corocznie w planie jakości, uwzględniającym wnioski z przeprowadzanych audytów, wnioski mieszkańców itp. Zadaniem Urzędu jest bowiem stałe określanie czynników i działań, w wyniku których poprawiać się będzie satysfakcja klientów i jakość świadczonych usług.
Mamy nadzieję, że podjęte przez nas wyzwanie i praca w tym zakresie zostaną pozytywnie ocenione przez mieszkańców Gminny, którzy stanowią niemal 100% klientów korzystających z naszych usług. Wdzięczni będziemy za wszelkie uwagi i propozycje mogące wpłynąć na poprawę naszej pracy, a w konsekwencji Państwa zadowolenie. Swoje propozycje i uwagi można zgłaszać wypełniając ankiety dostępne na każdym stanowisku pracy, na naszej stronie internetowej lub w każdy inny dogodny dla Państwa sposób.
Magdalena Wdowik-Reczek