zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna
     

Wybierz numer archiwalny

Wieść Gminna Nr 3/2014
URZĄD GMINY INFORMUJE
OŚWIATA I KULTURA
GOPS W CHMIELNIKU
SPORT
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
STOWARZYSZENIA
012345

Wieść Gminna 3/2014 OŚWIATA I KULTURA
Zaprogramuj swojego robota w GO_PRO!

Biblioteka pełni w środowisku różne funkcje, jedną z nich jest funkcja edukacyjna. Jednak dotąd edukacja w bibliotece nie wiązała się z robotyką, elementami matematyki, algorytmami, programowaniem. Zrodził się pomysł, aby to zmienić i zainteresować ofertą biblioteki inną grupę odbiorców. Okazja nadarzyła się szybko w postaci ogólnopolskiego projektu GO_PRO! – GMINNE OŚRODKI PROGRAMOWANIA JAKO MODEL EFEKTYWNEJ PROMOCJI WIEDZY I PRAKTYKI PROGRAMISTYCZNEJ, do którego nasza placówka aplikowała. Udało się nam zakwalifikować na 3 miejscu w rankingu i jesteśmy jedną z pierwszych 20 placówek w kraju, która postawi pierwsze kroki na drodze do programowania. Jest to projekt edukacyjny, którego głównym celem jest stworzenie w bibliotekach nowoczesnych przestrzeni wyposażonych w sprzęt multimedialny, który zachęci dzieci ze szkół podstawowych i młodzież gimnazjalną do nauki programowania i rozwinie u nich zaawansowane umiejętności cyfrowe. W Gminnej Bibliotece Publicznej w Chmielniku powstanie pracownia posiadająca zestawy klocków Lego Mindstorms, komputer typu All-in-One, tablet oraz tablicę multimedialną. Ten sprzęt będzie pomocny w ciekawej i innowacyjnej edukacji z zakresu algorytmów, programowania, konstruowania. Uczestnicy z wykorzystaniem zestawów klocków Lego będą mogli samodzielnie budować roboty, które później dzięki odpowiednim aplikacjom zaprogramują i wprawią w ruch.

Może paść pytanie po co tego typu zajęcia? Odpowiedź jest prosta, nauka programowania to przede wszystkim doskonały sposób uczenia kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów, radzenia sobie w różnych sytuacjach. Jest to przydatne nie tylko w pracy programisty, ale w codziennym życiu. A jeśli dzięki tego typu projektowi młodzi ludzie zapalą się do nauki programowania i zwiążą z tym swoją drogę zawodową, to tym lepiej. Badania pokazują, że odsetek młodych osób w Polsce, które napisały jakiś program komputerowy jest bardzo niski. Czas zmieniać te trendy i gonić Europę edukując już od najmłodszych lat poprzez zabawę w konstruowanie i programowanie małych robotów. Ważne podkreślenie jest również to, że w przyszłości umiejętność programowania znacznie zwiększą szanse młodego człowieka na rynku pracy, ponieważ programiści i informatycy są poszukiwani w całej Europie.

Realizacja projektu została poprzedzona trzydniowym szkoleniem w Lublinie dla bibliotekarzy, opiekunów pracowni. Kolejnym etapem będą zajęcia dla dzieci i młodzieży, wprowadzające w tematykę programowania. Warsztaty będą prowadzone w GBP w Chmielniku i filii w Zabratówce w październiku, listopadzie i grudniu. Zasady rekrutacji na te zajęcia i wszelkie informacje o tym jak będzie rozwijał się projekt dostępne będą na naszej stronie internetowej http://www.bibliohttp://www.bibliotekachmielnik.pltekachmielnik.pl i profilu facebookowym http://www.facebook.com/pages/Gminna-Biblioteka-Publiczna-w-Chmielniku/158391754323376  

Od teraz nowym hasłem w bibliotece, jaką mamy nadzieję, rozświetli twarze przyszłych konstruktorów, będzie hasło: DO ROBOTA!

Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie Edukacji Pozaformalnej "MERITUM" z Krakowa ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

 

Irena Szczypek – Gminna Biblioteka Publiczna w Chmielniku


poprzednia strona do góry następna strona

drukuj


Piątek, 21 Stycznia 2022 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
23 Grudnia 2021 r.
W listopadzie nasz samorząd otrzymał promesę na realizację zadania pn. "Odbudowa infrastruktury drogowo - mostowej na terenie Gminy Chmielnik". Przedsięwzięcie uzyskało dotację w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład w wysokości 7 581 475 zł i ma pokryć do 95% kosztów jego realizacji.
Realizacja: ProART