|
|||||
|
|||||
Spotkanie w Szkole Podstawowej nr 2 w Chmielniku w czterech językach Bienvenue! Benvenuto! Üdvözöljük! Witamy! Od października 2006 r. szkoła nasza uczestniczy w projekcie LLP Sokrates – Comenius „Książki rozpalają umysł”. Celem naszych działań jest rozwijanie myślenia pod wpływem czytania i słuchania opowiadań, rozbudzanie wyobraźni i kształtowanie zainteresowań. W dniach od 20 do 22 listopada w ramach projektu miała miejsce 5 wizyta robocza, a 1, w której nasza szkoła wystąpiła w roli gospodarza. Delegacje krajów partnerskich (z Węgier, Włoch i Francji) powitaliśmy w murach szkoły 20 listopada. Na tę okazję uczniowie klas II i III przygotowali inscenizację "Brzydkiego kaczątka" oraz taneczną interpretację "Calineczki" J. Ch. Andersena. Oba występy spotkały się z żywym zainteresowaniem ze strony wszystkich zebranych i nagrodzone zostały gromkimi brawami. W międzyczasie koordynator programu, Anna Piccolo z Włoch oraz dyrektor szkoły francuskiej, Guj Perrine, udzielili wywiadów dla Telewizji Rzeszów.
Następnym punktem wizyty w tym dniu było zwiedzanie szkoły i Punktu Przedszkolnego. Odświętna atmosfera udzieliła się nie tylko nauczycielom i pracownikom szkoły, ale również samym uczniom, którzy w tym dniu witali się we wszystkich 4 językach. Kulminacyjnym punktem 1 dnia wizyty była dyskusja nad dotychczasowym przebiegiem projektu i związanymi z tym planami na przyszłość. Zaprezentowano także wynik prac nad powieścią L. Carroll "Alicja w krainie czarów" - stworzono komiks, zbudowany z czterech części, z których każda była dziełem uczniów z innego kraju partnerskiego. 21 listopada wszyscy zebrali się ponownie w szkole. Spotkanie uświetnili Pani Wizytator, przedstawiciele lokalnych władz oraz dyrektorzy szkół gminy Chmielnik. Delegacja z Włoch zaprezentowała tego dnia nową stronę internetową naszego projektu. Oprócz tego omówiono też osiągnięcia poszczególnych szkół na polu dotychczasowej współpracy. Przedstawiono różne organizacje systemów edukacyjnych w krajach partnerskich. Goście przybliżyli wszystkim zebranym organizację edukacji szkolnej we Francji, Włoszech i na Węgrzech. Na koniec wszyscy zostali ugoszczeni regionalnym jadłem, a swobodnym dyskusjom sprzyjały dźwięki włoskich, francuskich i węgierskich przebojów. Piąta wizyta robocza zakończyła się wycieczką do Łańcuta oraz zwiedzaniem rzeszowskiego rynku. Goście zobaczyli więc wczesnobarokowy zamek, bibliotekę oraz Muzeum Powozów. Na koniec zagłębili się w korytarzach rzeszowskiej Podziemnej Trasy Turystycznej. Podczas pożegnania delegacje krajów partnerskich nie kryły wzruszenia. Wszyscy zachwycali się serdeczną atmosferą panującą w szkole, jak i podczas całej wizyty. Miejscem kolejnego spotkania roboczego w ramach projektu LLP Sokrates – Comenius będzie prawdopodobnie Budapeszt. Michał Wolańczyk Edyta Chudzikiewicz |