|
|||||
|
|||||
Pierwszaki na start „Każde dziecko jest zdolne” – to zaÅ‚ożenie, które najlepiej charakteryzuje koncepcjÄ™ projektu „Pierwsze uczniowski doÅ›wiadczenie drogÄ… do wiedzy”. Celem tego przedsiÄ™wziÄ™cia jest zapewnienie dzieciom możliwoÅ›ci wszechstronnego rozwoju, wspieranie indywidualnych zdolnoÅ›ci ucznia, tak, aby umiaÅ‚ wykorzystać je w życiu. W czasie realizacji projektu nauczyciel wdrażajÄ…c elastyczny model edukacji, dostosowuje go do indywidualnych potrzeb i możliwoÅ›ci uczniów. Wieloaspektowy rozwój umysÅ‚owy, emocjonalny i spoÅ‚eczny dziecka, które rozpoczyna naukÄ™ szkolnÄ… odbywa siÄ™ poprzez ksztaÅ‚towanie kompetencji kluczowych w oparciu o teoriÄ™ inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Dzieci, które rozpoczęły naukÄ™ w klasie pierwszej bÄ™dÄ… mogÅ‚y na zajÄ™ciach dodatkowych rozwijać kompetencje kluczowe: jÄ™zykowe (jÄ™zyk ojczysty i obcy), matematyczno-przyrodnicze, artystyczne, ruchowe oraz spoÅ‚eczne. 2 listopada 2010 roku w Szkole Podstawowej im. Å›w. Jana Kantego w BÅ‚Ä™dowej TyczyÅ„skiej rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ trzeci etap realizacji tego projektu. Praca z uczniami klasy pierwszej jest prowadzona podczas zajęć obowiÄ…zkowych w ramach realizacji podstawy programowej i na dodatkowych zajÄ™ciach pozalekcyjnych. Scenariusz tych zajęć jest oparty o autorski pomysÅ‚ nauczyciela prowadzÄ…cego. Plan zajęć nosi tytuÅ‚ „Odkrywam siebie i otaczajÄ…cy mnie Å›wiat”. W celu efektywnej realizacji zaÅ‚ożeÅ„ projektu nauczyciel okreÅ›liÅ‚ profile inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowania i możliwoÅ›ci. Z materiaÅ‚em tym zostali zapoznani rodzice, którzy zaakceptowali propozycje nauczyciela. Efektem uczestnictwa uczniów w zajÄ™ciach dodatkowych bÄ™dzie pokaz umiejÄ™tnoÅ›ci i osiÄ…gnięć dzieci zaprezentowany na zakoÅ„czenie projektu w czerwcu 2011 roku. Teresa Lampart-Halaburda |