Tekst pochodzi ze strony: http://wiescgminna.chmielnik.pl

Wieść Gmina Chmielnik

 Wieść Gminna 4/2010

Pierwszaki na start 


„Każde dziecko jest zdolne” – to zaÅ‚ożenie, które najlepiej charakteryzuje koncepcjÄ™ projektu „Pierwsze uczniowski doÅ›wiadczenie drogÄ… do wiedzy”. Celem tego przedsiÄ™wziÄ™cia jest zapewnienie dzieciom możliwoÅ›ci wszechstronnego rozwoju, wspieranie indywidualnych zdolnoÅ›ci ucznia, tak, aby umiaÅ‚ wykorzystać je w życiu.

W czasie realizacji projektu nauczyciel wdrażając elastyczny model edukacji, dostosowuje go do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Wieloaspektowy rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny dziecka, które rozpoczyna naukę szkolną odbywa się poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.

Dzieci, które rozpoczęły naukę w klasie pierwszej będą mogły na zajęciach dodatkowych rozwijać kompetencje kluczowe: językowe (język ojczysty i obcy), matematyczno-przyrodnicze, artystyczne, ruchowe oraz społeczne.

2 listopada 2010 roku w Szkole Podstawowej im. Å›w. Jana Kantego w BÅ‚Ä™dowej TyczyÅ„skiej rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ trzeci etap realizacji tego projektu. Praca z uczniami klasy pierwszej jest prowadzona podczas zajęć obowiÄ…zkowych w ramach realizacji podstawy programowej i na dodatkowych zajÄ™ciach pozalekcyjnych. Scenariusz tych zajęć jest oparty o autorski pomysÅ‚ nauczyciela prowadzÄ…cego. Plan zajęć nosi tytuÅ‚ „Odkrywam siebie i otaczajÄ…cy mnie Å›wiat”.

W celu efektywnej realizacji założeń projektu nauczyciel określił profile inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowania i możliwości. Z materiałem tym zostali zapoznani rodzice, którzy zaakceptowali propozycje nauczyciela.

Efektem uczestnictwa uczniów w zajęciach dodatkowych będzie pokaz umiejętności i osiągnięć dzieci zaprezentowany na zakończenie projektu w czerwcu 2011 roku.

Teresa Lampart-Halaburda