Tekst pochodzi ze strony: http://wiescgminna.chmielnik.pl

Wieść Gmina Chmielnik

 Wieść Gminna 3/2019

Wakacyjna Przygoda z jÄ™zykiem angielskim 


  

W Centrum Promocji Dziedzictwa Kulturowego w Chmielniku przez dwa tygodnie rozbrzmiewały angielskie słówka. Naszymi gośćmi były dwie Wolontariuszki z Tajlandii i Turcji - Patty i Cansu z AIESEC in Poland. W zajęciach uczestniczyło aż 60 osób z podziałem na dwie grupy. Dzieci w przedziale wiekowym od 8 do 14 lat już po pierwszych zajęciach przełamały opory przed mówieniem w obcym języku i chętnie podejmowały próby zadawania pytań sympatycznym wolontariuszom, zarówno Patty i Cansu jak i członkom SKM- Strefa Kultury Młodzieżowej i innych grup nieformalnych, którzy służyli uprzejmie swoją pomocą w tłumaczeniu.

Każdego dnia wspólnie realizowaliÅ›my inny temat zajęć, wolontariuszki pomagaÅ‚y nam w nauce słówek, wypowiadania zdaÅ„ jak również w bliższym poznaniu kultury Tajlandii i Turcji. W pierwszym tygodniu podczas zajęć dzieci stworzyÅ‚y kolorowe i oryginalne gry planszowe wedÅ‚ug wÅ‚asnego pomysÅ‚u z instrukcjÄ… po angielsku. Wzięły udziaÅ‚ w konkursie na najÅ‚adniej wykonanÄ… FlagÄ™ metodÄ… wydzieranki symbolizujÄ…cÄ… pochodzenie wolontariuszek oraz w zajÄ™ciach plastycznych pt. „Mój ulubiony bohater bajkowy” Wszystkie zrealizowane zadania miaÅ‚y na celu naukÄ™ słówek poprzez zabawy integracyjne oraz praktykÄ™. Uczestnikom najbardziej spodobaÅ‚y siÄ™ zajÄ™cia kreatywne z recyklingu, gdzie dzieci krok po kroku przygotowywaÅ‚y stroje dla wolontariuszy z wykorzystaniem przyniesionych przez siebie materiałów. DziÄ™ki zaangażowaniu i pomysÅ‚owoÅ›ci caÅ‚ej grupy powstaÅ‚y wspaniaÅ‚e stroje dla księżniczek oraz rycerza, a części garderoby w jÄ™zyku angielskim dla nikogo nie stanowiÅ‚y już problemu. Na zakoÅ„czenie pierwszego tygodnia zorganizowane zostaÅ‚y zabawy ruchowe oczywiÅ›cie z wykorzystaniem poznanych słówek i przyswajaniem nowych. W drugim tygodniu nauki jÄ™zyka angielskiego uczestnicy wakacyjnych spotkaÅ„ bez żadnych obaw podejmowali nowe wyzwania jak np. ukÅ‚adanie dialogów, stworzenie plakatu pt. „My dreamed room” co w dosÅ‚ownym tÅ‚umaczeniu oznacza „mój wymarzony pokój”. Dzieci po raz kolejny wykazaÅ‚y siÄ™ ogromnÄ… kreatywnoÅ›ciÄ… i pomagaÅ‚y sobie wzajemnie w projektowaniu wnÄ™trz. To zadanie zostaÅ‚o poprzedzone prezentacjÄ… krajów, aby dzieci mogÅ‚y bliżej poznać kulturÄ™, historiÄ™, tradycje narodowe oraz najpiÄ™kniejsze miejsca w Tajlandii i Turcji. W zwiÄ…zku z tym, że dzieci najszybciej uczÄ… siÄ™ poprzez zabawÄ™ zorganizowane zostaÅ‚y zabawy w wersji angielskiej takie jak: kalambury, karaoke, kolory oraz różne quizy z wykorzystaniem chusty animacyjnej, a także rozgrywki sportowe na boisku. Uczestnicy zajęć zadbali również o to aby Patty i Cansu jak najwiÄ™cej dowiedziaÅ‚y siÄ™ o Polsce. Podzieleni na grupy przygotowali plakaty o miastach, które warto zobaczyć i zwiedzić, aby zachÄ™cić wolontariuszki do ponownych odwiedzin i przyjazdu do Polski .Wakacyjna przygoda zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ naukÄ… taÅ„ca tajskiego i tureckiego, a radość przeplataÅ‚a siÄ™ ze smutkiem z powodu nieuchronnego momentu pożegnania . Po wrÄ™czeniu pamiÄ…tkowych dyplomów i prezentów przyszÅ‚a pora na serdeczne uÅ›ciski oraz Å‚zy, które pojawiÅ‚y siÄ™ w oczach dzieci, a to Å›wiadczy tylko o tym jak bardzo ta wymiana kulturowa poÅ‚Ä…czyÅ‚a nas ze sobÄ….

Sylwia Kozak