Tekst pochodzi ze strony: http://wiescgminna.chmielnik.pl

Wie┼Ť─ç Gmina Chmielnik

 Wie┼Ť─ç Gminna 2/2010

Aerobik - przepis na zgrabn─ů sylwetk─Ö 


Od czas├│w Jane Fondy robi na ┼Ťwiecie wielk─ů karier─Ö i, cho─ç w coraz to nowych odmianach, jest jednym z najwi─Ökszych sprzymierze┼äc├│w kobiecej figury.

Dos┼éownie oznacza „z powietrzem”, za┼Ť do ulubionych przez nas ─çwicze┼ä ma si─Ö tak, ┼╝e tempo i rodzaj aktywno┼Ťci wspaniale dotleniaj─ů mi─Ö┼Ťnie i pobudzaj─ů ca┼éy metabolizm. Istota polega na wydatkuj─ůcych energi─Ö ruchach wykonywanych na tyle d┼éugo, ┼╝eby efektywnie spala─ç t┼éuszcz, jednocze┼Ťnie poprawiaj─ůc og├│ln─ů sprawno┼Ť─ç ca┼éego cia┼éa. Bonusem jest podk┼éad muzyczny, kt├│ry mile urozmaica trening, bo ─çwiczenia wykonuje si─Ö w rytm ┼╝ywych dyskotekowych beat├│w. A jak doda─ç jeszcze towarzystwo - bo na aerobik koniecznie nale┼╝y wyci─ůgn─ů─ç przyjaci├│┼éki, to mamy sport i zabaw─Ö w jednym.

Po co ─çwiczy─ç?

  • Aerobik wzmacnia serce i p┼éuca.
  • Pomaga kontrolowa─ç wag─Ö i redukowa─ç tkank─Ö t┼éuszczow─ů.
  • Zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzyc─Ö, nadci┼Ťnienie i choroby kr─ů┼╝enia
  • Podwy┼╝sza poziom dobrego cholesterolu, obni┼╝a poziom z┼éego.
  • Stymuluje endorfiny, kt├│re poprawiaj─ů nasze samopoczucie i oddalaj─ů codzienne zmartwienia.
  • Zwi─Öksza si┼é─Ö mi─Ö┼Ťni i gi─Ötko┼Ť─ç.
  • Pomaga na bezsenno┼Ť─ç.
  • Czyni Ci─Ö energiczn─ů i wypocz─Öt─ů mimo ca┼éego dnia pracy!

Regularny trening to ┼Ťwietny spos├│b, aby pozosta─ç przez d┼éugie lata „fit” - bo te┼╝ dla aerobiku nie ma przeciwwskaza┼ä wiekowych, o ile stawy s─ů zdrowe. Je┼Ťli b─Ödziemy pami─Öta─ç o utrzymywaniu odpowiedniego t─Ötna podczas ─çwicze┼ä, serce skorzysta podw├│jnie i ca┼éy uk┼éad kr─ů┼╝enia dostanie tlenowy zastrzyk.

Jest oczywi┼Ťcie i „ale” - aerobik, z uwagi na tempo i rodzaj ─çwicze┼ä, mo┼╝e generowa─ç kontuzje - zw┼éaszcza zwichni─Öcia i przeci─ů┼╝enia w ko┼äczynach dolnych. Dlatego nale┼╝y si─Ö koniecznie zaopatrzy─ç w nie┼Ťlizgaj─ůce si─Ö, wygodne obuwie sportowe, a w razie wszelkich niepokoj─ůcych symptom├│w typu zawroty g┼éowy czy wymioty, zaprzesta─ç trening├│w i zg┼éosi─ç si─Ö do lekarza. Odzie┼╝ powinna by─ç obcis┼éa, nie przeszkadzaj─ůca w ruchach, i najlepiej z syntetycznych, oddychaj─ůcych materia┼é├│w, zapobiegaj─ůcych poceniu si─Ö.


Źródło: http://www.we-dwoje.pl/aerobik-;przepis;na;zgrabna;sylwetke,artykul,3235.html

wybrała Beata Wojnarowicz-Hondz


Serdecznie zapraszamy wszystkich ch─Ötnych na zaj─Öcia aerobiku.

Zaj─Öcia odbywaj─ů si─Ö w poniedzia┼éki o 19.30 i czwartki o godzinie 20.00 w sali Domu Ludowego.

Zajęcia płatne każdorazowo 6.00 zł u instruktora na zajęciach.

Prosimy o zabranie obuwia zmiennego i karimaty.

B─Ödzie mo┼╝liwo┼Ť─ç zakupienia karimat u instruktora cena 7.00 z┼é