Tekst pochodzi ze strony: http://wiescgminna.chmielnik.pl

Wie┼Ť─ç Gmina Chmielnik

 Wie┼Ť─ç Gminna 4/2010

Pierwszaki na start 


„Ka┼╝de dziecko jest zdolne” – to za┼éo┼╝enie, kt├│re najlepiej charakteryzuje koncepcj─Ö projektu „Pierwsze uczniowski do┼Ťwiadczenie drog─ů do wiedzy”. Celem tego przedsi─Öwzi─Öcia jest zapewnienie dzieciom mo┼╝liwo┼Ťci wszechstronnego rozwoju, wspieranie indywidualnych zdolno┼Ťci ucznia, tak, aby umia┼é wykorzysta─ç je w ┼╝yciu.

W czasie realizacji projektu nauczyciel wdra┼╝aj─ůc elastyczny model edukacji, dostosowuje go do indywidualnych potrzeb i mo┼╝liwo┼Ťci uczni├│w. Wieloaspektowy rozw├│j umys┼éowy, emocjonalny i spo┼éeczny dziecka, kt├│re rozpoczyna nauk─Ö szkoln─ů odbywa si─Ö poprzez kszta┼étowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teori─Ö inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.

Dzieci, kt├│re rozpocz─Ö┼éy nauk─Ö w klasie pierwszej b─Öd─ů mog┼éy na zaj─Öciach dodatkowych rozwija─ç kompetencje kluczowe: j─Özykowe (j─Özyk ojczysty i obcy), matematyczno-przyrodnicze, artystyczne, ruchowe oraz spo┼éeczne.

2 listopada 2010 roku w Szkole Podstawowej im. ┼Ťw. Jana Kantego w B┼é─Ödowej Tyczy┼äskiej rozpocz─ů┼é si─Ö trzeci etap realizacji tego projektu. Praca z uczniami klasy pierwszej jest prowadzona podczas zaj─Ö─ç obowi─ůzkowych w ramach realizacji podstawy programowej i na dodatkowych zaj─Öciach pozalekcyjnych. Scenariusz tych zaj─Ö─ç jest oparty o autorski pomys┼é nauczyciela prowadz─ůcego. Plan zaj─Ö─ç nosi tytu┼é „Odkrywam siebie i otaczaj─ůcy mnie ┼Ťwiat”.

W celu efektywnej realizacji za┼éo┼╝e┼ä projektu nauczyciel okre┼Ťli┼é profile inteligencji ka┼╝dego ucznia, jego zainteresowania i mo┼╝liwo┼Ťci. Z materia┼éem tym zostali zapoznani rodzice, kt├│rzy zaakceptowali propozycje nauczyciela.

Efektem uczestnictwa uczni├│w w zaj─Öciach dodatkowych b─Ödzie pokaz umiej─Ötno┼Ťci i osi─ůgni─Ö─ç dzieci zaprezentowany na zako┼äczenie projektu w czerwcu 2011 roku.

Teresa Lampart-Halaburda