Tekst pochodzi ze strony: http://wiescgminna.chmielnik.pl

Wieść Gmina Chmielnik

 Wieść Gminna 3/2013

Projekt "Idziemy po sukces" współfinansowany przez UniÄ™ EuropejskÄ… w ramach Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego 


 

Od wrzeÅ›nia 2012 r. do czerwca 2013 r. w piÄ™ciu SzkoÅ‚ach Podstawowych Gminy Chmielnik byÅ‚ realizowany Projekt systemowy w ramach Projektu IX. Rozwój wyksztaÅ‚cenia i kompetencji w regionach; DziaÅ‚ania 9.1; Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych Å›wiadczonych w systemie oÅ›wiaty; PoddziaÅ‚ania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostÄ™pie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych.
Projekt „Idziemy po sukces” zakÅ‚adaÅ‚ zrealizowanie celu głównego Zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wyrównanie szans przez indywidualizacjÄ™ procesu ksztaÅ‚cenia dzieci klas I – III w 83% publicznych szkół podstawowych na terenie Gminy Chmielnik w okresie od IX 2012 d0 VI 2013. Celami szczegółowymi projektu byÅ‚o: Zminimalizowanie dysfunkcji rozwojowych wÅ›ród dzieci klas I – III piÄ™ciu szkół podstawowych Gminy Chmielnik w okresie do koÅ„ca realizacji projektu. Wzrost umiejÄ™tnoÅ›ci dzieci szczególnie uzdolnionych z klas I – III piÄ™ciu szkół podstawowych Gminy Chmielnik w okresie do koÅ„ca realizacji projektu. Stworzenie warunków w 5 szkoÅ‚ach objÄ™tych wsparciem, umożliwiajÄ…cych i wspomagajÄ…cych indywidualnÄ… pracÄ™ z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkół w niezbÄ™dne materiaÅ‚y dydaktyczne, w okresie realizacji projektu.
Wsparciem w ramach projektu zostało objętych 117 uczniów (49K/68M)

  • 21 uczniów (8K/13M) SP w SP nr 1 w Chmielniku,
  • 20 uczniów (6K/14M) SP w SP nr 2 w Chmielniku,
  • 19 uczniów (8K/11M) w SP nr 3 w Chmielniku,
  • 30 uczniów (14k/16M) SP w Woli RafaÅ‚owskiej,
  • 27 uczniów (13k/14M)SP w Zabratówce.

W celu zminimalizowania dysfunkcji rozwojowych wÅ›ród uczniów klas I – III oraz wzrostu umiejÄ™tnoÅ›ci dzieci szczególnie uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo zorganizowano nastÄ™pujÄ…ce zajÄ™cia:

Dla 23 (K 5, M 18) dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji zorganizowano 120 godzin zajęć wyrównujących:

  • SP nr 1 w Chmielniku 1grupa 30 godzin zajęć;
  • SP nr 3 w Chmielniku 1 grupa 30 godzin zajęć;
  • SP w Woli RafaÅ‚owskiej 2 grupy 60 godzin zajęć;

Dla 13 (K 8, M5) dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych zorganizowano 60 godzin zajęć wyrównujących:

  • SP nr 3 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP Zabratówka 1 grupa po 30 godzin zajęć.

Dla 36 (K 12, M 24) dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, zorganizowano 270 godzi zajęć:

  • SP nr 1 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP nr 2 w Chmielniku 2 grupy 60 godzin zajęć;
  • SP nr 3 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP w Woli RafaÅ‚owskiej 3 grupy 90 godzin zajęć;
  • SP w Zabratówce 2 grupy 60 godzin zajęć.

Dla 27 (K 11, M 16) dzieci z wadami postawy zorganizowano 150 godzin zajęć:

  • SP nr 1 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP nr 2 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP w Woli RafaÅ‚owskiej 2 grupy 60 godzin;
  • SP w Zabratówce 1 grupa po 30 godzin.

Dla 34 (K 17, M 17) dzieci uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo zorganizowano 150 godzin zajęć rozwijających:

  • SP nr 1 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP nr 2 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP nr 3 w Chmielniku 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP w Woli RafaÅ‚owskiej 1 grupa po 30 godzin zajęć;
  • SP w Zabratówce 1 grupa po 30 godzin zajęć.

Na podstawie przeprowadzonych badaÅ„ ankietowych skierowanych do Rodziców uczniów objÄ™tych wsparciem oraz nauczycieli, można jednoznacznie stwierdzić, że realizacja projektu „Idziemy po sukces” zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ peÅ‚nym zrealizowaniem zaÅ‚ożonych celów oraz zakÅ‚adanych w projekcie wskaźników. Projekt przyczyniÅ‚ siÄ™ do realizacji celów PO KL Priorytetu: IX Rozwój wyksztaÅ‚cenia i kompetencji w regionie, DziaÅ‚ania: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych Å›wiadczonych w systemie oÅ›wiaty, PoddziaÅ‚ania: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostÄ™pie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych. Zaspokojono specjalne potrzeby edukacyjne i wyrównano szanse poprzez indywidualizacjÄ™ procesu ksztaÅ‚cenia dzieci klas I – III w 5 szkoÅ‚ach podstawowych (83%) na terenie Gminy Chmielnik. Na podstawie przeprowadzonych ankiet z rodzicami, nauczycielami realizujÄ…cymi projekt oraz nauczycielami klas I – III, można stwierdzić, że nastÄ…piÅ‚a poprawa wyników nauczania u dzieci z trudnoÅ›ciami w czytaniu i pisaniu, z trudnoÅ›ciami w zdobywaniu umiejÄ™tnoÅ›ci matematycznych. Skorygowano wady wymowy u dzieci z zaburzeniem rozwoju mowy. Skorygowano wady postawy. RozwiniÄ™to zainteresowania u dzieci uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo. W ramach realizowanego projektu wyposażono 15 sal lekcyjnych w niezbÄ™dne pomoce dydaktyczne oraz sprzÄ™t, który umożliwiÅ‚ prowadzenie, koniecznych z punktu zaÅ‚ożonych celów, zajęć. Doposażenie piÄ™ciu SP Gminy Chmielnik w odpowiedni nowoczesny i atrakcyjny dla dzieci sprzÄ™t wpÅ‚ynÄ…Å‚ na osiÄ…gniÄ™cie zakÅ‚adanych rezultatów, na efektywność prowadzonych zajęć i rozwiÄ…zania problemów dydaktycznych. Budżet projektu ogółem wyniósÅ‚: 149 678,80 zÅ‚.

 

 

 

 

Koordynator projektu

Halina Drążek