|
|||||
|
|||||
Projekt "Idziemy po sukces" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Od września 2012 r. do czerwca 2013 r. w pięciu Szkołach Podstawowych Gminy Chmielnik był realizowany Projekt systemowy w ramach Projektu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach; Działania 9.1; Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty; Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
W celu zminimalizowania dysfunkcji rozwojowych wÅ›ród uczniów klas I – III oraz wzrostu umiejÄ™tnoÅ›ci dzieci szczególnie uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo zorganizowano nastÄ™pujÄ…ce zajÄ™cia: Dla 23 (K 5, M 18) dzieci z trudnoÅ›ciami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji zorganizowano 120 godzin zajęć wyrównujÄ…cych:
Dla 13 (K 8, M5) dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych zorganizowano 60 godzin zajęć wyrównujących:
Dla 36 (K 12, M 24) dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, zorganizowano 270 godzi zajęć:
Dla 27 (K 11, M 16) dzieci z wadami postawy zorganizowano 150 godzin zajęć:
Dla 34 (K 17, M 17) dzieci uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo zorganizowano 150 godzin zajęć rozwijających:
Na podstawie przeprowadzonych badaÅ„ ankietowych skierowanych do Rodziców uczniów objÄ™tych wsparciem oraz nauczycieli, można jednoznacznie stwierdzić, że realizacja projektu „Idziemy po sukces” zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ peÅ‚nym zrealizowaniem zaÅ‚ożonych celów oraz zakÅ‚adanych w projekcie wskaźników. Projekt przyczyniÅ‚ siÄ™ do realizacji celów PO KL Priorytetu: IX Rozwój wyksztaÅ‚cenia i kompetencji w regionie, DziaÅ‚ania: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych Å›wiadczonych w systemie oÅ›wiaty, PoddziaÅ‚ania: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostÄ™pie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych. Zaspokojono specjalne potrzeby edukacyjne i wyrównano szanse poprzez indywidualizacjÄ™ procesu ksztaÅ‚cenia dzieci klas I – III w 5 szkoÅ‚ach podstawowych (83%) na terenie Gminy Chmielnik. Na podstawie przeprowadzonych ankiet z rodzicami, nauczycielami realizujÄ…cymi projekt oraz nauczycielami klas I – III, można stwierdzić, że nastÄ…piÅ‚a poprawa wyników nauczania u dzieci z trudnoÅ›ciami w czytaniu i pisaniu, z trudnoÅ›ciami w zdobywaniu umiejÄ™tnoÅ›ci matematycznych. Skorygowano wady wymowy u dzieci z zaburzeniem rozwoju mowy. Skorygowano wady postawy. RozwiniÄ™to zainteresowania u dzieci uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo. W ramach realizowanego projektu wyposażono 15 sal lekcyjnych w niezbÄ™dne pomoce dydaktyczne oraz sprzÄ™t, który umożliwiÅ‚ prowadzenie, koniecznych z punktu zaÅ‚ożonych celów, zajęć. Doposażenie piÄ™ciu SP Gminy Chmielnik w odpowiedni nowoczesny i atrakcyjny dla dzieci sprzÄ™t wpÅ‚ynÄ…Å‚ na osiÄ…gniÄ™cie zakÅ‚adanych rezultatów, na efektywność prowadzonych zajęć i rozwiÄ…zania problemów dydaktycznych. Budżet projektu ogółem wyniósÅ‚: 149 678,80 zÅ‚.
Koordynator projektu Halina Drążek |