Od 15 maja 2020 r. samorządy mogły wnioskować o kolejne pieniądze na zakup sprzętu dla uczniów i nauczycieli do zdalnej nauki. Do rozdysponowania była tym razem kwota 180 mln zł., a wysokość dofinansowania, (od 35 do 165 tysięcy złotych).
W dniu 21.05.2020 r. Gmina Chmielnik złożyła Wniosek o dofinansowanie do Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 oraz po pozytywnej ocenie formalnej i merytorycznej stała się beneficjentem kolejnego grantu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 i otrzymała dofinansowanie w wys. 74 999,92 zł na zakup sprzętu komputerowego dla uczniów w ramach projektu Zdalna Szkoła Plus, umożliwiających realizację zdalnego nauczania przez uczniów i nauczycieli. Wsparcie było skierowane przede wszystkim do uczniów z rodzin wielodzietnych (3+).
Dofinansowanie pozyskano w ramach:
Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020
Osi Priorytetowej nr I „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu”
Działania 1. 1: „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego Internetu o wysokich przepustowościach” dotycząca realizacji projektu grantowego pn. „Zdalna Szkoła+ – w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej”
Działanie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Wartość projektu to 74 999,92 zł, w tym:
Okres realizacji projektu: 6 miesięcy od dnia wejście w życie Umowy
Realizator projektu: Gmina Chmielnik
Grupa docelowa: 39 uczniów/uczennic ze szkół w tym 25 z rodzin wielodzietnych (3+) i 12 nauczycieli, na okres panującego stanu epidemii związanej z wirusem COVID-19, otrzymało do pracy zdalnej:
11 laptopów – Szkoła Podstawowa im. Orląt Lwowskich w Zabratówce,
20 tabletów – Szkoła Podstawowa Nr 1 im. por. Jana Bałdy w Chmielnik
20 tabletów – Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Św. M.M. Kolbego w Chmielniku
Cel główny projektu: zapewnienie uczniom w szczególności z rodzin wielodzietnych i nauczycielom sprzętu komputerowego umożliwiającego zdalną edukację.
Magdalena Wdowik-Reczek