zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna
     

Wybierz numer archiwalny

Wieść Gminna Nr 3/2014
URZĄD GMINY INFORMUJE
OŚWIATA I KULTURA
GOPS W CHMIELNIKU
SPORT
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
STOWARZYSZENIA
012345

Wieść Gminna 3/2014 OŚWIATA I KULTURA
Zaprogramuj swojego robota w GO_PRO!

Biblioteka pełni w środowisku różne funkcje, jedną z nich jest funkcja edukacyjna. Jednak dotąd edukacja w bibliotece nie wiązała się z robotyką, elementami matematyki, algorytmami, programowaniem. Zrodził się pomysł, aby to zmienić i zainteresować ofertą biblioteki inną grupę odbiorców. Okazja nadarzyła się szybko w postaci ogólnopolskiego projektu GO_PRO! – GMINNE OŚRODKI PROGRAMOWANIA JAKO MODEL EFEKTYWNEJ PROMOCJI WIEDZY I PRAKTYKI PROGRAMISTYCZNEJ, do którego nasza placówka aplikowała. Udało się nam zakwalifikować na 3 miejscu w rankingu i jesteśmy jedną z pierwszych 20 placówek w kraju, która postawi pierwsze kroki na drodze do programowania. Jest to projekt edukacyjny, którego głównym celem jest stworzenie w bibliotekach nowoczesnych przestrzeni wyposażonych w sprzęt multimedialny, który zachęci dzieci ze szkół podstawowych i młodzież gimnazjalną do nauki programowania i rozwinie u nich zaawansowane umiejętności cyfrowe. W Gminnej Bibliotece Publicznej w Chmielniku powstanie pracownia posiadająca zestawy klocków Lego Mindstorms, komputer typu All-in-One, tablet oraz tablicę multimedialną. Ten sprzęt będzie pomocny w ciekawej i innowacyjnej edukacji z zakresu algorytmów, programowania, konstruowania. Uczestnicy z wykorzystaniem zestawów klocków Lego będą mogli samodzielnie budować roboty, które później dzięki odpowiednim aplikacjom zaprogramują i wprawią w ruch.

Może paść pytanie po co tego typu zajęcia? Odpowiedź jest prosta, nauka programowania to przede wszystkim doskonały sposób uczenia kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów, radzenia sobie w różnych sytuacjach. Jest to przydatne nie tylko w pracy programisty, ale w codziennym życiu. A jeśli dzięki tego typu projektowi młodzi ludzie zapalą się do nauki programowania i zwiążą z tym swoją drogę zawodową, to tym lepiej. Badania pokazują, że odsetek młodych osób w Polsce, które napisały jakiś program komputerowy jest bardzo niski. Czas zmieniać te trendy i gonić Europę edukując już od najmłodszych lat poprzez zabawę w konstruowanie i programowanie małych robotów. Ważne podkreślenie jest również to, że w przyszłości umiejętność programowania znacznie zwiększą szanse młodego człowieka na rynku pracy, ponieważ programiści i informatycy są poszukiwani w całej Europie.

Realizacja projektu została poprzedzona trzydniowym szkoleniem w Lublinie dla bibliotekarzy, opiekunów pracowni. Kolejnym etapem będą zajęcia dla dzieci i młodzieży, wprowadzające w tematykę programowania. Warsztaty będą prowadzone w GBP w Chmielniku i filii w Zabratówce w październiku, listopadzie i grudniu. Zasady rekrutacji na te zajęcia i wszelkie informacje o tym jak będzie rozwijał się projekt dostępne będą na naszej stronie internetowej http://www.bibliohttp://www.bibliotekachmielnik.pltekachmielnik.pl i profilu facebookowym http://www.facebook.com/pages/Gminna-Biblioteka-Publiczna-w-Chmielniku/158391754323376  

Od teraz nowym hasłem w bibliotece, jaką mamy nadzieję, rozświetli twarze przyszłych konstruktorów, będzie hasło: DO ROBOTA!

Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie Edukacji Pozaformalnej "MERITUM" z Krakowa ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

 

Irena Szczypek – Gminna Biblioteka Publiczna w Chmielniku


poprzednia strona do góry następna strona

drukuj


Piątek, 2 Grudnia 2022 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
12 Maja 2022 r.
Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel (lub zarządca) nieruchomości ma obowiązek zgłosić, jakiego rodzaju źródło ciepła jest wykorzystywane do jej ogrzewania.
12 Maja 2022 r.
Trwają roboty budowlane na zadaniu pn. "Odbudowa mostu na rzece Chmielnik w ciągu drogi gminnej nr 108258R Chmielnik - Zawodzie"
Realizacja: ProART