zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna
     

Wybierz numer archiwalny

Wieść Gminna Nr 3/2016
URZĄD GMINY INFORMUJE
OŚWIATA I KULTURA
STOWARZYSZENIE
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
012345

Wieść Gminna 3/2016 OŚWIATA I KULTURA
Nauka programowania w Szkole Podstawowej Nr 3 w Chmielniku

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. M. M. Kolbego w Chmielniku uczestniczy w programie edukacyjnym „Mistrzowie Kodowania” od 2015r., ucząc młodzież szkolną podstaw programowania. W tym roku szkolnym ze względu na potrzeby uczniów powstały zajęcia pozalekcyjne w formie innowacji „Bądź optymistą. Zostań młodym programistą”. Uczniowie klasy V nabywają umiejętności i wiadomości z nauki środowiska Baltie i Sctrach. Obecnie zajęcia dotyczą środowiska Baltie. Uczestnicy swoje umiejętności sprawdzają na platformie www.baltie.pl, gdzie biorą udział w międzynarodowym konkursie Junior B3 i Creative Baltie 2016, organizowanym przez SGP, gdzie rozwiązują zadania (w dowolnym czasie i miejscu) i wysyłają je na serwer. Zadania są oceniane automatycznie przez komputer, dlatego otrzymują natychmiast informację zwrotną, mogą poprawić zadanie i wysłać je ponownie oraz sprawdzić, którą zajmują pozycję. Baltie jest programem, który w łatwy sposób wprowadza dzieci i dorosłych w świat programowania. Program zawiera 3 tryby: budowanie, czarowanie oraz programowanie. Dzieci wykonując zadania w poszczególnych trybach z łatwością przechodzą od tworzenia scen do programowania. Prawdziwa zabawa z Baltiem zaczyna się właśnie w trybie programowanie dla zaawansowanych. Ilość dostępnych funkcji i możliwości jest ogromna.

W programie Sctrach dzieci będą uczyć się sterowania postaciami, tworzyć animacje, układać skrypty rysujące figury geometryczne, a nawet tworzyć własne gry komputerowe.Scratch stworzony jest przez Massachusetts Institute of Technology, opracowany specjalnie dla edukacji przez zespół profesora Mitchela Resnicka "Lifelong Kindergarten" – pracownię MIT Media Lab. Scratch pozwala na proste tworzenie aplikacji mogących wykorzystywać dźwięki, rysować, porównywać kolory i wiele więcej. Aplikacje w Scratchu buduje się (dosłownie) w edytorze bloków funkcjonalnych. Nie wymaga to wcześniejszej znajomości żadnego języka programowania. Wszystkie komendy wypisane są na bloczkach, w języku polskim. Mają one, w zależności od swojego przeznaczenia, różne kolory. Dzięki temu struktura tworzonej aplikacji znacznie zyskuje na przejrzystości.


Projekt „Mistrzowie Kodowania” realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwa Gospodarki. Partnerami są: Centrum Cyfrowe „Projekt Polska”, Coder Dojo, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Centrum Edukacji Obywatelskiej i Samsung. Jest też wspierany przez Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych.

Monika Czarnota - nauczyciel matematyki
i informatyki w SP nr3 w Chmielniku


poprzednia strona do góry następna strona

drukuj


Poniedziałek, 4 Grudnia 2023 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
12 Maja 2022 r.
Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel (lub zarządca) nieruchomości ma obowiązek zgłosić, jakiego rodzaju źródło ciepła jest wykorzystywane do jej ogrzewania.
12 Maja 2022 r.
Trwają roboty budowlane na zadaniu pn. "Odbudowa mostu na rzece Chmielnik w ciągu drogi gminnej nr 108258R Chmielnik - Zawodzie"
Realizacja: ProART