zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna

Wybierz numer archiwalny

012345

Wieść Gminna 3/2018 STOWARZYSZENIE
STOWARZYSZENIE

Troszkę się działo!!! Wycieczka "BIESZCZADZKIE ŚLADY ZNANYCH POLAKÓW" Zagórz - Jeziorka Duszatyńskie - Komańcza
Kolejni goście w Izbie Tradycji
Jubileusz KGW Albigowej - Honie
Turniej Piłki Plażowej o Puchar Stowarzyszenia "Nasza Wola"
Konkurs o Nagrodę Marszałka Wojewóztwa Podkarpackiego "NGO Wysokich Lotówę"
Zauważ mnie, żyję obok ciebie
Współpraca na terenie Gminy Chmielnik

W dniu 8 lipca 2018 r. Stowarzyszenie Promocji i Rozwoju Wsi Wola Rafałowska „Nasza Wola” zorganizowało dla mieszkańców wycieczkę w Bieszczady, wzięło w niej udział 43 osoby, w tym pięcioro dzieci. Pierwszym punktem naszego wyjazdu była Msza Św. w Kościele pod wezwaniem Zwiastowania Pańskiego w Zagórzu (w naszej Galerii posiadamy obraz, który jest cegiełką na budowę tego kościoła). Tutaj spotkaliśmy się z panią przewodnik i udaliśmy się do Duszatyna, na czerwony szlak do Jeziorek Duszatyńskich - to osobliwości przyrodnicze leżące w lasach góry Chryszczata, którymi zauroczony był Karol Wojtyła, Św. Jan Paweł II, wędrujący z młodzieżą po Bieszczadach. W Wielkanoc 1907 r. po długotrwałych ulewach, na zachodnich stokach masywu nastąpiło potężne osunięcia zboczy, przypominające wg. relacji świadków trzęsienie ziemi. Zatarasowanie potoku Olchowy spowodowało powstanie trzech jeziorek, z których dwa istnieją do dziś. W 1957 r. utworzono na tym obszarze rezerwat “Zwiezło”.

Podczas wędrówki spotkała nas burza, było ciężko, ślisko, spływająca z góry woda, wszyscy przemoczeni, ale dotarliśmy szczęśliwie do celu. Niestety aura uniemożliwiła dłuższe podziwianie jezior. W drodze powrotnej zaświeciło słońce, częściowo nas osuszyło, reszta wyschła przy barze w Duszatynie, gdzie zjedliśmy obiad.

Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy do Komańczy, najpierw do cerkwi grekokatolickiej, a następnie do Klasztoru Sióstr Nazaretanek, miejsca odosobnienia Kardynała Wyszyńskiego. Kolejny etap naszej wyprawy to zwiedzanie ruin klasztoru Karmelitów Bosych w Zagórzu, pięknie położony i utrzymany obiekt pozwolił podziwiać okolice. Zmęczeni, ale szczęśliwi, że nikt nie ucierpiał podczas intensywnego dnia wróciliśmy do domu.

Danuta Szajna

do góry następna strona

drukuj

Piątek, 19 Kwietnia 2024 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
12 Maja 2022 r.
Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel (lub zarządca) nieruchomości ma obowiązek zgłosić, jakiego rodzaju źródło ciepła jest wykorzystywane do jej ogrzewania.
Trwają roboty budowlane na zadaniu pn. "Odbudowa mostu na rzece Chmielnik w ciągu drogi gminnej nr 108258R Chmielnik - Zawodzie"