FUNDUSZ ALIMENTACYJNY
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że od dnia 1 sierpnia 2016 roku będą przyjmowane wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2016/2017.
Do wniosku o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego należy dołączyć m.in.:
-
dokumenty stwierdzające wysokość dochodu rodziny, w tym odpowiednio:
– oświadczenia członków rodziny o dochodach osiągniętych w roku kalendarzowym 2015 innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 roku poz. 361 z późn. zmian.),
– oświadczenia członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne o dochodzie osiągniętym w 2015 roku,
– zaświadczenie właściwego organu gminy, nakaz płatniczy albo oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w 2015 roku,
-
w przypadku utraty dochodu dokument określający datę utraty dochodu oraz jego wysokość,
-
w przypadku uzyskania dochodu dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty,
-
zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o bezskuteczności egzekucji alimentów zawierające informację o stanie egzekucji, przyczynach jej bezskuteczności oraz o działaniach podejmowanych w celu wyegzekwowania zasądzonego świadczenia alimentacyjnego albo oświadczenie o bezskuteczności egzekucji alimentów,
-
inne dokumenty, w przypadku gdy okoliczności sprawy mają wpływ na prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego i wymagają potwierdzenia innymi dokumentami.
W związku z powyższym osoby zainteresowane proszone są o składanie wniosków wraz z kompletem dokumentów w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chmielniku (pok. nr 11).
ŚWIADCZENIA RODZINNE
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych na nowy okres zasiłkowy 2016/2017 będą przyjmowane od dnia 1 września 2016 roku. Jeżeli wniosek wraz z dokumentami zostanie złożony do dnia 30 września, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc listopad następuje do dnia 30 listopada. Jeżeli zaś wniosek zostanie złożony w okresie od dnia 1 października do 30 listopada, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc listopad następuje do dnia 31 grudnia (art. 26 ust. 3-4 ustawy o świadczeniach rodzinnych).
Do wniosku o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami należy dołączyć m.in.:
-
dokumenty stwierdzające wysokość dochodu rodziny, w tym odpowiednio:
– oświadczenia członków rodziny o dochodach osiągniętych w roku kalendarzowym 2015 innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 roku poz. 361 z późn. zmian. ),
– oświadczenia członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne o dochodzie osiągniętym w 2015 roku,
– zaświadczenie właściwego organu gminy, nakaz płatniczy albo oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w 2015 roku,
-
w przypadku utraty dochodu dokument określający datę utraty dochodu oraz jego wysokość,
-
w przypadku uzyskania dochodu dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty,
-
inne dokumenty, w przypadku gdy okoliczności sprawy mają wpływ na prawo do świadczeń rodzinnych i wymagają potwierdzenia innymi dokumentami
W związku z powyższym osoby zainteresowane proszone są o zgłaszanie się do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chmielniku (pok. nr 10, 11) w celu wypełnienia stosownych dokumentów. Dodatkowe informacje uzyskać można dzwoniąc pod numer tel. 17 22 96 603.
UWAGA!!!
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej przypomina osobom pobierającym świadczenia rodzinne i/lub świadczenia z funduszu alimentacyjnego o konieczności przedłożenia w tutejszym Ośrodku:
-
zaświadczenia ze szkoły w przypadku gdy dziecko uczęszcza do szkoły ponadgimnazjalnej w roku szkolnym 2016/2017 (wydanego we wrześniu 2016 roku) lub szkoły wyższej w roku akademickim 2016/2017 (wydanego w październiku 2016 roku) lub oświadczenia potwierdzającego uczęszczanie dziecka do szkoły lub szkoły wyższej oraz
-
zaświadczenia potwierdzającego tymczasowe zameldowanie ucznia poza miejscem zamieszkania (wydanego we wrześniu 2016 roku) lub oświadczenia potwierdzającego tymczasowe zameldowanie.
Ww. zaświadczenia lub oświadczenia należy dostarczyć do tutejszego Ośrodka w nieprzekraczalnym terminie do 9 września 2016 roku.
Maria Sroka