zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna

Wybierz numer archiwalny

012345

Wieść Gminna 4/2012 STOWARZYSZENIA
Wycieczka w Bieszczady

W dniu 30 września 2012 r. odbyła się trzydniowa wycieczka w Bieszczady. Ze Stowarzyszenia Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Gminy Chmielnik w wycieczce wzięły udział dwie osoby: Urszula Lekka i Paweł Kozłowski wraz z opiekunami. Wyjazd został zorganizowany dzięki pomocy lokalnie działającej organizacji o nazwie „Związek Stowarzyszeń Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Powiatu Rzeszowskiego”.

Wyjechaliśmy o godzinie szóstej rano z Rzeszowa. Jechaliśmy długo, aż w końcu dotarliśmy dużą pętlą bieszczadzką poprzez Cisnę do Majdanu. Mieliśmy tam o godzinie trzynastej zaplanowaną przejażdżkę kolejką wąskotorową do Balic. Podczas przejazdu kolejką podziwialiśmy piękno otaczającej nas natury, a przede wszystkim lasy, mieniące się tysiącem barw o tej porze roku - jaką jest nasza polska jesień. Jadąc dalej autokarem dotarliśmy do uroczej cerkwi w Czarnej, gdzie spontanicznie została zorganizowana dla nas niedzielna msza święta. Po mszy świętej pojechaliśmy dalej dużą pętlą bieszczadzką do ośrodka wypoczynkowego pod nazwą „Pałac Biesa” w Olszanicy, gdzie mieliśmy nocować.

„Pałac Biesa” w Olszanicy

Po przyjeździe rozpakowaliśmy się i wieczorem poszliśmy na grilla do starej bacówki pod lasem. Urządziliśmy tam dyskotekę. Wspaniale się bawiliśmy, ale co piękne to szybko się kończy i musieliśmy wracać spać, Następnego dnia przy śniadaniu pomagały wszystkie dzieciaki. Później uczyliśmy się chodzić z kijkami nordic walking. Była to świetna zabawa i zarazem dobra gimnastyka na świeżym powietrzu. Po obiedzie pojechaliśmy do Ustrzyk Górnych, gdzie zwiedzaliśmy miasto. Tego samego dnia również jedliśmy kolację w bacówce i tańczyliśmy na dyskotece. We wtorek rano po śniadaniu pojechaliśmy do Muzeum Przyrodniczego Bieszczadzkiego Parku Narodowego w Ustrzykach Dolnych. Jest tam bardzo ciekawie. Uwagę przykuwają rozmaite eksponaty flory i fauny występujące na terenie Bieszczad. Wróciliśmy do ośrodka w Olszanicy na obiad. Był to ostatni dzień naszego pobytu w Bieszczadach. Z wielkim żalem po obiedzie opuściliśmy ośrodek. Pojechaliśmy nad zalew w Myczkowcach, gdzie karmiliśmy ryby i zrobiliśmy sobie spacer wzdłuż zapory z kijkami nordic walking. Potem pojechaliśmy nad Solinę i cieszyliśmy się tamtejszymi widokami. Było naprawdę wokoło bardzo pięknie.

Zapora Solińska
(źródło: http://nocleg.bieszczady.pl/sula/solina.jpg)

Pożegnaliśmy Solinę i pojechaliśmy dalej małą pętlą bieszczadzką w drogę powrotną do domu. W autokarze panowała miła atmosfera. Przez całą drogę śpiewaliśmy piosenki, było głośno i radośnie. Dojechaliśmy do Rzeszowa, pożegnaliśmy się i wróciliśmy do swoich domów.

Wycieczka była bardzo udana i ciekawa. Zwiedziliśmy kilka bardzo pięknych miejsc. Pozostało w naszych głowach dużo miłych wspomnień. Szkoda tylko ze nasza podróż w malownicze Bieszczady trwała tak krótko.

Joanna Lekka

poprzednia strona do góry

drukuj

Piątek, 26 Kwietnia 2024 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
12 Maja 2022 r.
Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel (lub zarządca) nieruchomości ma obowiązek zgłosić, jakiego rodzaju źródło ciepła jest wykorzystywane do jej ogrzewania.
Trwają roboty budowlane na zadaniu pn. "Odbudowa mostu na rzece Chmielnik w ciągu drogi gminnej nr 108258R Chmielnik - Zawodzie"