zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna

Wybierz numer archiwalny

Niepełnosprawni notatka Gminna
Z naszych wspomnień
"Od kłóska do kiczki”"
"Żywe izby pamięci i tradycji"
Realizacja projektu pt. "Razem na rowerze"
Niepełnosprawni notatka Gminna

Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Gminy Chmielnik w roku 2013 realizowało projekt finansowany przez naszą gminę pt. „Integracja dzieci i młodzieży niepełnosprawnych z terenu gminy Chmielnik

W ramach tego projektu zorganizowaliśmy trzy wycieczki turystyczno-integracyjne.

Podczas pierwszej wycieczki kolejka wąskotorawa wiozła nas z Przeworska do Dynowa. Każdy podziwiał piękne widoki, zabudowania, jednak największą atrakcją był przejazd tunelem w absolutnej ciemności. Niektórzy pasażerowie, aby odstraszyć duchy mieli z sobą mini latarki. W Dynowie czekało na nas ognisko, na którym każdy osobiście smażył sobie kiełbaskę, przegryzał chlebkiem, popijał gorącą herbatką. Drogę powrotną umilaliśmy sobie wspólną rozmową, piosenkami i planowaniem wycieczek na najbliższą przyszłość.

Wycieczka do Rabki i Wadowic

Z myślą o najmłodszych członkach naszego stowarzyszenia wybraliśmy się do Rabkolandu, czyli Rodzinnego Parku Rozrywki.

Był to czas wspaniałej integracji uczestników w czasie korzystania z urządzeń sportowych na ścieżce zdrowia oraz placu zabaw dla dzieci w Rodzinnym Parku Rozrywki.

Nasi najmłodsi członkowie Stowarzyszenia zainteresowani byli najbardziej wyścigami samochodzików na torze samochodowym oraz ,,pływaniem’’ w basenie z piłeczkami. Dorośli korzystali z urządzeń polecanych dla starszych np. koła młyńskiego, z którego oglądać mogli piękne widoki, pałac wampirów, strzelnice, zamek Azteków, karuzele itd. W restauracji, a terenie parku zjedliśmy obiad, a na zakup pamiątek z wycieczki udaliśmy się do kiosku z pamiątkami.

W tym samym dniu odwiedziliśmy Muzeum Władysłwa Orkana

Celem wyjazdu do muzeum była integracja uczestników wokół wartości kulturowych i religijnych, prezentacja sztuki ludowej górali.

Członkowie Stowarzyszenia poznali największy w Polsce zbiór świątków ludowych, eksponaty związane z rzemiosłem, rzeźbą i malarstwem, stroje ludowe oraz narzędzia używane w gospodarstwie górali w dawnych czasach.

Na zakończenie wizyty w muzeum odbyły się warsztaty garncarskie, które miały za zadanie poprawę sprawności manualnej i rozwój wyobraźni członków Stowarzyszenia.

Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach to ostatnie miejsce do którego w tym dniu przybyliśmy.

Wystawa w Domu Rodzinnym Papieża Jana Pawła II przybliżyła nam Jego działalność kapłańską, a także związki papieża z Wadowicami.

Trzecia wycieczka odbyła się do Dębowca i Trzcinicy

Klimat religijny towarzyszył spotkaniu z Matką Bożą Saletyńską w Dębowcu. Z historią objawień Matki Bożej z La Salette zapoznał nas film o tym samym tytule oraz ksiądz przewodnik. Następnie wzięliśmy udział we mszy świętej i odprawiliśmy czternaście stacji drogi krzyżowej. Każdy osobiście oddał się w opiekę Niepokalanej.

Kolejnym punktem naszej wycieczki, do którego w tym dniu udaliśmy się był Skansen Archeologiczny ,, Karpacka Troja” w Trzcinicy. Oglądać mogliśmy relikty przeszłości, grodzisko wczesnośredniowieczne w Małopolsce. Każdy mógł poznać fragment historii naszej ojczyzny.

Z wycieczki wszyscy wrócili zmęczeni, ale zadowoleni.

Zarząd Stowarzyszenia bardzo dziękuje panu Wójtowi i Radzie Gminy w Chmielniku za wsparcie finansowe działalności naszego Stowarzyszenia.

13.XII.2013 r. odbyło się spotkanie naszego stowarzyszenia ze Św. Mikołajem

Spotkanie to rozpoczęliśmy piosenką ,,Przyjedź do nas Mikołaju” Po tych słowach, jak na zawołanie pojawił się Święty Mikołaj z dwoma workami prezentów. Każdy chcąc otrzymać podarunek od Świętego Mikołaja musiał go czymś wykupić np. tańcem, śpiewem, gimnastykowaniem się itp. Radość z prezentów była bardzo duża. Święty Mikołaj obiecał odwiedzić nasze stowarzyszenie za rok. Trzymamy go za słowo!

W drugiej części spotkania integrowaliśmy się przy ciastku i herbatce rozmawiając, wspominając, a także wspólnie bawiąc się i tańcząc. Następnie każdy z nas zabrał się za wykonanie pracy plastycznej związanej ze Św. Bożego Narodzenia np. bańki na choinkę, kartki z życzeniami świątecznymi, świątecznego aniołka itp.

Na zakończenie spotkania ustalony został harmonogram pracy stowarzyszenia na kolejny rok kalendarzowy.

Zofia Puterla

do góry następna strona

drukuj

Czwartek, 25 Kwietnia 2024 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
12 Maja 2022 r.
Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel (lub zarządca) nieruchomości ma obowiązek zgłosić, jakiego rodzaju źródło ciepła jest wykorzystywane do jej ogrzewania.
Trwają roboty budowlane na zadaniu pn. "Odbudowa mostu na rzece Chmielnik w ciągu drogi gminnej nr 108258R Chmielnik - Zawodzie"