zamknijzamknij
zamknij
strona główna urzędu gminy strona główna

Wybierz numer archiwalny

Wieść Gminna 2/2014 OŚWIATA I KULTURA
wyprawybusem.pl -kierunek Islandia!

Muzeum Volswagena w Wolfsburgu

11 lipca wyruszamy w podróż na Islandię i Wyspy Owcze. Będzie to już nasza czwarta wakacyjna eskapada. W ubiegłych latach odwiedziliśmy państwa Europy Środkowowschodniej (Czechy, Słowację, Węgry i Austrię), Europy Zachodniej (Niemcy, Belgia, Holandia, Francja i Luksemburg), zaś rok temu zwiedzaliśmy Skandynawię – Szwecję, Norwegię, Finlandię oraz państwa bałtyckie. Nasza tegoroczna podróż będzie jednak najdłuższą z dotychczasowych – będzie trwać aż 44 dni! Cały czasz prężnie przygotowujemy się do wyjazdu oraz dopracowujemy szczegóły, tak aby za niecałe 2 tygodnie w stanie pełnej gotowości po raz kolejny wyruszyć na spotkanie przygodzie.

wyprawybusem.pl – kim jesteśmy?

Krótko rzecz ujmując, jesteśmy grupą młodych ludzi pochodzących z Gminy Chmielnik oraz okolic, chcących tanio podróżować po Europie. W 2010 r. założyliśmy nieformalną studencką grupę podróżniczą wyprawybusem.pl i od tego czasu co wakacje wyruszamy n wyprawę naszym busem – VW T3 z 1988 roku, który jest najstarszym uczestnikiem naszych wyjazdów. Podczas trzech dotychczasowych wyjazdów przejechaliśmy łącznie około 20 000 kilometrów zwiedzając przy tym 15 europejskich państw.

Nad Oceanem Atlantyckim

Islandia i Wyspy Owcze

Islandia na pierwszy rzut oka może wydawać dosyć odległym miejscem, o którym w zasadzie mało wiadomo. Niemniej ta wyspa ma naprawdę wiele do zaoferowania. Jest to kraina pełna plaż, dzikich fiordów, gejzerów, lodowców i wulkanów – dla każdego coś miłego. My planujemy odwiedzić m.in. jezior Jökulsárlón – piękny akwen tworzony przez wodę powstałą z topniejącego lodowca, czarną plażę Vik, gdzie piasek ma barwę smoły, zaś nieopodal wznoszą się majestatyczne klify, wśród których swoje gniazda mają maskonury – ptaki będące symbolem tamtych rejonów. Zawitamy również do parku narodowego Ţingvellir, aby podziwiać miejsce styku dwóch płyt kontynentalnych: euroazjatyckiej i północnoamerykańskiej. Będziemy podziwiać liczne gejzery i wodospady, być może wejdziemy nawet do wnętrza wulkanu, zaś gdy zapragniemy odrobinę bardziej relaksacyjnej atmosfery – odwiedzimy Blue Lagoon – popularne geotermalne spa. Jesteśmy nastawieni na aktywną turystykę, z tego względu m.in. na Wyspach Owczych planujemy kilkudniową pieszą wycieczkę na szczyt Árnafjall. Poza tym, jeśli w drodze powrotnej zostanie nam jeszcze trochę czasu, być może pozwiedzamy Danię.

Przygotowania

Praktycznie już od zeszłego roku aktywnie promujemy naszą wyprawę na Islandię pozyskując Patronów Medialnych oraz prowadząc liczne prezentacje podróżnicze. Całość tych działań pozwala nam na zdobycie sponsorów wspierających nasze wyprawy. Wśród tegorocznych Partnerów naszego projektu znajdują się takie firmy jak: 4fun, od której dostaliśmy chusty wielofunkcyjne, masterled – od której otrzymaliśmy halogeny do naszego busa, Lirene – dzięki której kosmetykom będziemy jeszcze piękniejsi, ROCKS – która podarowała nam zestaw narzędzi do napraw przy busie, SPAIO – koszulki termoaktywne na górskie wycieczki oraz Ulter – ciepłe czapki na wietrzne islandzkie dni. Po raz kolejny wsparcie uzyskaliśmy też od rzeszowskiej agencji reklamy B3Studio, która wykonała dla nas koszulki i polary tegorocznej wyprawy. Od firmy FENIX otrzymaliśmy latarki czołowe, a od wydawnictwa PASCAL przewodniki turystyczne. Firma DOZ.PL wyposażyła natomiast naszą apteczkę. Strategicznym partnerem tegorocznej wyprawy „ICYtrip2014” jest również firma SMYRILLINE zajmująca się przeprawami promowymi między Danią i Islandią, od której otrzymaliśmy wsparcie w postaci rabatu na rejs promem do wybrzeży tej pięknej wyspy.

Z racji tego, że nasz samochód jest już nieco wiekowy wymaga stale remontów i udoskonaleń. Jesteśmy więc szczególnie wdzięczni firmie AUTO-SERWIS z Lubeni, która została PARTNEREM TECHNICZNYM naszej tegorocznej wyprawy fundując darmową konserwację podwozia busa. Wykwalifikowana, profesjonalna obsługa i miła atmosfera gwarantują zadowolenie wszystkich klientów – możemy śmiało polecić tę firmę wszystkim, którzy potrzebują jakichkolwiek napraw mechanicznych przy swoich pojazdach.

Start już niebawem

Do 11 lipca, czyli daty rozpoczęcia naszej podróży do Islandii, zostało już niewiele czasu. Z każdym dniem jesteśmy coraz bliżsi realizacji naszego celu i przeżycia kolejnej niezapomnianej wakacyjnej przygody. Jednocześnie zachęcamy Was wszystkich – tych młodszych i tych starszych – do wyruszenia w mniejsze bądź większe podróże, odkrywania co raz to nowych miejsc. Być może w naszej najbliższej okolicy, być może gdzieś dalej…

„Każda, nawet najdalsza podróż zaczyna się od pierwszego kroku…”

Maciej Piotrowski
Klaudia Rejman

poprzednia strona do góry następna strona

drukuj

Czwartek, 25 Kwietnia 2024 r.
WYSZUKIWARKA
Warto przeczytać
12 Maja 2022 r.
Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel (lub zarządca) nieruchomości ma obowiązek zgłosić, jakiego rodzaju źródło ciepła jest wykorzystywane do jej ogrzewania.
Trwają roboty budowlane na zadaniu pn. "Odbudowa mostu na rzece Chmielnik w ciągu drogi gminnej nr 108258R Chmielnik - Zawodzie"